Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) 2013. október 25-től Nemzeti Kapcsolattartó Pont (NKP) működtetésével segíti az unió állampolgárait külföldi gyógykezelésükkel kapcsolatos tájékozódásukban.
A határon átnyúló egészségügyi ellátásra vonatkozó betegjogi érvényesítésről szóló 2011/24/EU Uniós Irányelvben rögzítetteknek megfelelően az NKP kétirányú honlapon biztosítja a lakosság széles körű tájékoztatását: a magyar állampolgárok a
www.eubetegjog.hu, míg a külföldiek a
www.patientsrights.hu internetes oldalon kapnak információt többek között a határon átnyúló ellátások igénybevételével kapcsolatos jogokról, a szolgáltatások elérhetőségének feltételeiről, az engedélyezési eljárás menetéről, a szükséges dokumentumok listájáról, a költségek visszatérítéséről, a panasztételi és jogorvoslati lehetőségekről.
Fentieken túl az NKP ingyenesen hívható telefonos zöld számot (belföldről: 06-80-620-600, külföldről: +36-20-999-0025), postai és elektronikus elérhetőséget, valamint minden kedden angol és német nyelven személyes konzultációt is biztosít az érdeklődőknek.
Az ellátások igénybevételének elősegítése érdekében a Nemzeti Kapcsolattartó Pont a lakosság mellett az egészségügyi szakemberek, szolgáltatók számára is tájékoztatást nyújt, továbbá szorosan együttműködik a többi tagállamban létesített kapcsolattartó ponttal. Az NKP a széleskörű információk és pontos adatok közlését az egészségügyi társszervekkel (OEP, OTH, ÁEEK, ENKK) kötött stratégiai együttműködés keretében valósítja meg.
A honlap létrehozására és működtetésére a TÁMOP 5.5.7-08/1 kiemelt projekt keretében kerül sor.